top of page

בלוג מאגר הידע

אפליקציות אדמין וזכויות עריכה בגלייד (glide)

במדריך זה נלמד כיצד לתת זכויות עריכה למשתמשים שלנו ברמות שונות.

במקרים רבים נרצה לאפשר למשתמשים שלנו לערוך חלק או את כל המידע בייחוד באפליקציות אשר מאפשרות למשתמשים להזין מידע. במקרים אחרים נרצה לאפשר למנהל מערכת (אדמין) את האפשרות לערוך את המידע באפליקציה גם למידע אשר לא נוצר על ידם ולא משוייך אליהם


יש לנו כמה אפשרויות ליצירת זכויות עריכה באפליקציה שלנו:

  1. יצירת שתי אפליקציות - אפליקציה למשתמשים ללא זכויות עריכה אשר מציגה את המידע בלבד ואפליקציה נוספת לאדמין אשר מאפשר עריכה מלאה של המידע.

  2. יצירת שתי אפליקציות - אפליקציה למשתמשים אשר כוללת זכויות עריכה חלקיות לשדות אותם אנו מרשים למשתמשים לערוך ואפליקציה נוספת לאדמין אשר מאפשר עריכה מלאה של המידע.

  3. אפליקציה אחת אשר על ידי שימוש בויזיביליות נוכל לאפשר בעמוד עצמו לאדמין לערוך

  4. אפליקציה אחת אשר מאפשרת גם למשתמשים וגם לאדמין לערוך בדיוק אותם שדות

כעת נבין איך כל אפשרות תעבוד ואיך לבנות את האפליקציות השונות שלנו.

1. שתי אפליקציות - משתמשים ללא עריכה ואדמין עם עריכה מלאה

הנחת המוצא: פרטיות אפליקציית המשתמשים מוגדרת כ"פומבית" (Public) ופרטיות אפליקציית האדמין מוגדרת כמבוססת הזדהות במייל כ"פומבית עם אימייל" (Public with email) או כ"רשימת מיילים" (Email Whitelist).


בשלב הראשון נבנה את האפליקציה שלנו עם כל אפשרויות העריכה אשר מיועדת לאדמין שלנו. לאחר שסיימנו לבנות את האפליקציה שלנו וכל אפשרויות העריכה קיימות ומוכנות ללא מגבלה באפליקציה שלנו כפי שאנו רוצים שהאדמין שלנו יוכל להשתמש, נחזור לעמוד הראשי בגלייד שבו מוצגות כל האפליקציות שלנו ונשכפל את האפליקציה אך חשוב לשמור על חיבור לאותו קובץ גוגל שיטס שלנו. כעת כאשר יש לנו שתי אפליקציות זהות נבחר אחת מהן אשר אותה נגדיר כאפליקציית אדמין והשניה תשמש כאפליקציית הלקוחות שלנו.


כעת, באפליקציה אשר הגדרנו כמיועדת למשתמשים שלנון נלך לכל העמודים בהם איפשרנו עריכה לאדמין שלנו ונבטל את אפשרות העריכה. כך למעשה יש לנו אפליקציה זהה לאפליקציית האדמין אשר מציגה למשתמשים שלנו את כל המידע אך לא מאפשרת להם לערוך ולשנות את התוכן.


* תוכן בתשלום

רוצים לראות את הפוסט המלא ועוד מדריכים רבים נוספים? 👇🏻

 

רוצים לראות את הפוסט המלא ועוד מדריכים רבים נוספים? 👇🏻

כנסו לפלטפורמת המדריכים החדשה שלנו:

מידע נוסף על הפלטפורמה ניתן למצוא כאן

דסקטופ/טאבלט ⬅ https://no-code.configura.co.il/full

43 צפיות0 תגובות
bottom of page