top of page

בלוג מאגר הידע

עדכון האפליקציה והמידע (דאטה) בגלייד (glide)

במדריך זה נלמד איך האפליקציה וקובץ הגוגל שיטס נשארים מסונכרנים.

ישנם מספר דברים אשר מעוררים את הטריגר לסינכרון של האפליקציה וקובץ השיטס שלנו:

  • שינויים לדאטה בקובץ - כאשר אנו עושים שינוי כלשהו בתוך קובץ השיטס שלנו (שינוי שנעשה על ידינו ממש, עדכון ו/או הוספת שורה על ידי זאפייר או אינטגרומט למשל אינם נחשבים שינוי דאטה), משנים תוכן של תא, מוסיפים או מוחקים שורה או עמודה, שינויים אלו מתעדכנים באפליקציה בתוך כ-3 דקות אך ברוב המקרים שינויים אלו יתעדכנו מיידית בתוך מספר שניות.

  • שינויים לעיצוב (Layout) האפליקציה - כאשר אנו משנים רכיבים, ערכות נושא או הגדרות אחרות, עדכונים אלו יכולים לקחת עד 10 דקות עד שיופיעו באפליקציה למשתמשים קיימים אך יופיעו מיידית למשתמשים חדשים.

  • שינויים לאייקון של האפליקציה או מסך ספלאש (מסך הפתיחה בזמן הטעינה של האפליקציה) - שינויים אלו לרוב לא יופיעו ויתעדכנו אצל משתמשים קיימים אלא אם כן ימחקו את האפליקציה ויתקינו מחדש. אנדרואיד ו-iOS שומרים את האייקון ומסך הספלאש כאשר אנו מוסיפים את האפליקציה למסך הבית שלנו במכשיר הנייד ולרוב לא יעדכנו את השמירה הזו אלא אם כן האפליקציה "תותקן" מחדש למסך הבית.

  • שינויים הנעשים מתוך האפליקציה - כאשר אנו מעדכנים מידע מתוך האפליקציה (הוספת שורה, עדכון שדה וכו') קובץ השיטס שלנו מתעדכן מיידית וכן האפליקציה תעודכן מיידית בכל מידע שמופיע בקובץ השיטס שלנו (זאת אומרת, שאם הזנת/שינוי דאטה באפליקציה מעורר איזה תהליך מותנה נוסחאות בקובץ שלנו, בתוך מספר שניות נקבל את התוצאה חזרה לאפליקציה)

🛈 כאשר אנחנו נמצאים בעורך של גלייד ניתן בכל רגע ללחוץ על כפתור טעינת הגליון (Reload Sheet) אשר נמצא בפאנל השמאלי של העורך למטה, בכדי לסנכרן את האפליקציה לקובץ השיטס עם שינויים שביצענו עכשיו.

עדכון ברקע (אפליקציות פרו)


באפליקציות חינמיות, גלייד מעדכנת את המידע באפליקציה כאשר קובץ השיטס שלנו מעודכן ידנית. לכן, אם אנו משתמשים בפונקציות ליצור ערכים שונים בזמנים שונים מנותקים מעריכה ידנית כמו 'NOW', 'IMPORTRANGE' או 'GOOGLEFINANCE' או לחלופין מייבאים מידע על ידי שימוש בכלי אוטומציה כמו זאפייר ואינטגרומט, האפליקציה שלנו לא תתעדכן.


**באפליקציות פרו (בתשלום) קיים פיצ'ר הנקרא 'עדכון רקע' (Background Refresh)** אשר מאפשר לנו ל"הגיד" לגלייד לבדוק מידי פעם את קובץ השיטס שלנו ולעדכן את האפליקציה בשינויים אשר בוצעו בלי קשר האם מדובר בשינוי ידני או כתוצאה מייבוא נתונים או פונקציה כלשהי.



🛈 שימו לב! בגלל הצורה שבה גוגל שיטס עובד, אם אתם משתמשים בפונקציה כמו IMPORTRANGE, והגליון ממנו אתם מייבאים את הדאטה משתמש בפוקנציה כמו NOW או GOOGLEFINANCE, המידע המיובא עדיין יכול להיות לא מעודכן

רוצים לראות את הפוסט המלא ועוד מדריכים רבים נוספים? 👇🏻

 

רוצים לראות את הפוסט המלא ועוד מדריכים רבים נוספים? 👇🏻

כנסו לפלטפורמת המדריכים החדשה שלנו:

מידע נוסף על הפלטפורמה ניתן למצוא כאן

דסקטופ/טאבלט ⬅ https://no-code.configura.co.il/full

63 צפיות0 תגובות
bottom of page