top of page

בלוג מאגר הידע

פונקצית TEXTJOIN בגוגל שיטס (Google Sheets)

עודכן: 24 באוג׳ 2020

במדריך זה נכיר את פונקצית TEXTJOIN בגוגל שיטס (Google Sheets) אשר מאפשרת לחבר מערך של תאים בשורה או עמודה לתוך תא אחד יחיד.


אם אתם משתמשי גוגל שיטס (Google Sheets) או אקסל (Excel) ברמה של קצת יותר ממתחילים בוודאי נתקלתם בפונקציות חיבור התאים CONCAT ו-CONCATENATE או השתמשתם בסימן האמפרסנד (&) בכדי לחבר תאים שונים לכדי תא אחד.

פונקצית ה-TEXTJOIN שייכת לאותה המשפחה אבל בניגוד לאחרות שמחייבות אותנו להוסיף את ההפרדה/חיבור (למשל סימני פיסוק או רווחים) שאנו רוצים בין התאים בכל מקום בהם נצטרך שיופיעו, פונקצית TEXTJOIN נותנת לנו להגדיר את ההפרדה/חיבור פעם אחת.


נכיר את מבנה פונקצית ה-TEXTJOIN

**דילימיטר (delimiter)** - האמצעי אשר נרצה שיופיע לנו בין התאים המחוברים. יכול להיות רווח, זימן פיסוקף מעבר שורה ועוד. חשוב שיהיה בתוך גרשיים כדי לוודא שגוגל שיטס מבין שזהו טקסט.


**התעלמות מתאים ריקים (ignore_empty)** - מקבל את הערכים TRUE או FALSE כאשר TRUE מגדיר לפונקציה להתעלם מתאים ריקים ולהחסיר את התו המחבר (delimiter) ו-FALSE יציג מיקום ריק ואת התו המחבר.


**טקסט (text1, [text2, …)** - התאים אותם נרצה לחבר, ניתן לסמן מספר תאים רצופים כטווח או להשתמש בפסיק כדי לזהות תאים בודדים בבחירה.


נראה את הדוגמא שמוצגת בסרטון:


הדילימיטר (delimiter) שלנו הוא - (\", \") מגדיר שבין כל תא יהיה לנו פסיק ומייד אחריו רווח לפני התא הבא.


התאים הריקים מוגדר כ-TRUE, ז"א שתאים ריקים לא יוצגו וגם התו המחבר.


טווח התאים לטקסט שנרצה לחבר נמצא בעמודה B בשורות 2-11 (B2:B11).


 

רוצים לראות את הפוסט המלא ועוד מדריכים רבים נוספים? 👇🏻

כנסו לפלטפורמת המדריכים החדשה שלנו:

מידע נוסף על הפלטפורמה ניתן למצוא כאן

דסקטופ/טאבלט ⬅ https://no-code.configura.co.il/full

1,307 צפיותתגובה 1
bottom of page